فرآيند پرينت Powder Bed Fusion (Polymers)

پرينتر سه بعدي دندانسازي

۱۳ بازديد

پودر بستر،يك فرآيند پرينت سه آينده ميباشد پرينتر سه بعدي دندانسازي كه در آن يك منبع انرژي حرارتي به طور انتخابي سبب توليد همجوشي ميان ذرات پودر در درون محوطه ايجاد كرد و ساخت و ساز يك جسم جامد مي گردد. ساخت و ساز يك شيء با فناوري پودر همجوشي و پودر پليمري عموماً تحت عنوان تفكيك ليزري انتخابي (SLS) شناخته مي‌گردد.

مواد: پودر ترموپلاستيك
(نايلون 6 ، نايلون 11 ، نايلون 12)
توجه ابعادي: ± 0.3 mm
كاربردهاي متداول: ساخت‌و‌ساز قطعات كاربردي،طرح هاي توخالي
نقاط قوت: خاصيت مكانيكي خوب،هندسه هاي بغرنج
نقاط ضعف: برهه زماني فرصت زمانبر خيس
اختراع كننده و مدرس آمريكايي به اسم پزشك كارل دكارد،فناوري SLS را در ميانه ده سال 1980 بسط و آن را تصويب رسانيد. اين يك نحوه پرينت سه آينده ميباشد كه از ليزرهاي CO2 با اقتدار بالا براي ذوب همگي ي ذرات به كار گيري مي نمايد.
آغاز يك پرتو ليزر CO2 آغاز به كپي سطح مي نمايد. زماني كه تك تك سطح مدت كپي ميشود،پلتفرم ايجاد كرد به طول يك لايه به سمت زير تكان مي نمايد. تيغه روكش دوباره يك لايه جديد از پودر را بر روي لايه ي به تازگيً كپي گرديده قرار ميدهد و ليزر سطح زمان آجل جسم را بر روي سطح برهه زماني از گذشته جامد گرديده متخلخل مي نمايد. بعد ليزر پودر را بصورت انتخابي متخلخل كرده و مقطعي از جسم را سفت مي نمايد.اين يك فرايندي ميباشد كه هر توشه يك لايه را تكرار مي نمايد تا به طول جسم رسد. بستر با هر توشه كپي ليزري متواتر كاهش مي‌يابد.
اين فرايند تاهنگاميكه تك تك اجسام تماما ساخته شوند ، تكرار ميشوند.
در زمان فرايند تشكيل داد پودرهاي ديگري كه سبك را اشراف كرده اند از جسم مراقبت و امان ميكنند. اين بدان معناست كه اجسام سه آينده در طي ايجاد كرد نيازي به ساختارهاي حفاظت ندارند. به چنين،پودري كه متخلخل نشده ميباشد براي تامين از جسمي كه در درون خويش داراست،باقي مي‌ماند و اين فرمان نياز به بنا هاي نگهدارنده را برطرف مي نمايد.
بعد از پرينت فردي پودرهاي سواي پخت را به طور دستي حذف مي نمايد. SLS قطعات با دوام و با تمركز بالا ساخت و ساز مي نمايد و ميتواند از طيف وسيعي از مواد استعمال نمايد.
. SLS از حيث سرعت و چگونگي تماماً مشابه به فناوري SLA ميباشد ولي تفاوت مهم آن ها در موادشان ميباشد،چون SLS از مواد پودري به كارگيري مي نمايد در حالي كه SLA از رزين هاي مايع به كار گيري مي نمايد.
دستگاه پرينتر سه آينده مقرون به صرفه با فناوري SLS فقط Lisa PRO ميباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.