۲۷ بازديد
دانش دندانپزشکی نیز مانند کلیه موردها دیگر گسترش میکند و تکنولوژی دیجیتالی ماهیت جدیدی برای آن صحیح نموده است و آن هم نزدیک به یک دهه میباشد که پرینتر سه آینده در دندانپزشکی پرینتر سه بعدی دندانسازی ورود نموده است و دگرگونی بسیار بزرگی را در حوزه درمانی دندان به وجود آورده میباشد. با ورود پرینتر سه آینده به دندان پزشکی روند ترمیم و گشوده سازی دندان سرعت بسیار بالایی پیدا نموده است. دندانپزشکی دیجیتال برای کلیه اشخاصی که وقت کافی برای مراجعه به دندانپزشکی در جلسات گوناگون را ندارند، مطلوب میباشد.

خوشبختانه گسترش تکنولوژی در موضوع پرینترهای سه آینده برای دندانپزشکی بسیار زیاد میباشد و روز آپ دیت به دست آوردهای جدیدی مشتمل بر پیشرفت این صنعت میباشد که هرکدام از نرم‌افزار های نو آحاد سعی خویش را برای وارد کردن تکنولوژی نو و برتری به دندان پزشکی می‌باشند به صورت نمونه یک مجموعه تحقیقاتی که در یکی دانشکده‌های هلند در هم اکنون استیناف بر روی چاپ یک ماده میباشد که به به وسیله آن بتواند باکتریهای دندان را از در میان ببرند در فیض این تکنولوژی و فناوری همچنان می تواند تاثیرات بسیار بزرگی برای دندان پزشکی داشته باشد تا بتوانند موجب ماندگاری بسیار فراتر برای براکتها ، تاجها و کاشت ایمپلنت باشد.

کیفیت براکتهای پرینتر ۳ آینده با LED
این براکت‌های نصفه روشن پرینتر سه آتی برای آن که بتوانند نور و روشنایی لازم را پناه نمایند باتری را بر روی هرکدام از دندان ها قرار می‌دهند چون دندانها به یاری انرژی نوری تا سریعتر تکان نمایند و دیدن این فروغ و روشنایی با چشمهای بی آلایش قابلیت و امکان پذیر وجود ندارد و نمیتوان این شغل را با چشمهای غیر دارای سلاح ایفا بخشید و این باتریهای لیتیوم هیچ سیرتکامل صدمه ای به تن بشر وارد نمیکند و خواص انعطاف پذیری این براکتها به نحوی میباشد که از آن‌ها برای ایمنی و راحتی به کارگیری می‌شود.

مقصود این براکتها به لطف این چراغهای LED صاف کردن سریعتر دندان‌ها و رسم آن‌ها میباشد که‌این براکتهای چاپی سه آجل در دسترس کلیه مردم و دندان پزشکان برای به کارگیری وجود ندارد و جیزی که در زمان مطالعات و پژوهش ها به کار آمده میباشد که در آتی برای به کارگیری در مشت کلیه دندانپزشکان و عموم قرار می‌گیرد.

نرم‌افزارهای تحلیل تصاویر پزشکی یکی از پیشرفت‌های بزرگ در زمینه پزشکی است که بهبود قابل توجهی را در تشخیص و درمان بیماری‌ها فراهم کرده است. این نرم‌افزارها معمولاً بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری عمیق طراحی شده‌اند و قابلیت تشخیص و تحلیل تصاویر پزشکی از جمله رادیولوژی، تصاویر MRI، CT اسکن، تصاویر سیتولوژیک و دیگر مدالیتها را دارند.

 

این نرم‌افزارها می‌توانند به عنوان ابزارهای کمکی برای پزشکان و متخصصان پزشکی عمل کنند، زیرا قابلیت تحلیل و تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تری از تصاویر پزشکی را دارند. برخی از قابلیت‌های این نرم‌افزارها شامل تشخیص زودرس بیماری‌های قلبی، سرطان، شناسایی شکستگی‌ها، خوش‌خیمی یا بدخیمی تومورها، تشخیص خودکار ساختارهای مختلف آناتومیکی و نقشه‌برداری آنها، و همچنین پیش‌بینی نتایج درمانی براساس تحلیل‌های تصویری است. این ابزارها با افزایش دقت و سرعت تشخیص، کمک می‌کنند تا زمان درمان بهبود یابد و احتمال ارتکاب خطا در تشخیص بیماری‌ها کاهش یابد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.