علی‌رغم کاربردهای وسیع پرینت سه آجل در پیشبرد فرآیندهای دندانپزشکی و پتانسیلی که در مورد‌های مختلف این حوزه داراست، هنوز هم یک فناوری در درحال حاضر ظهور پرینتر سه بعدی دندانسازی در صنعت دندانپزشکی‌ و دندانسازی به حساب میآید. هرچند مانع ها تکنولوژیکی و هزینه‌های بالا، به کار گیری پهناور از این تکنولوژی را محصور می‌نماید.

به‌تیتر نمونه کلینیک‌های دارنده پرینتر سه آینده اگرچه نقش حیاتی در امداد به دندانپزشکان اعمال می‌نمایند البته صرفا مجاز به پرینت سبک‌های دندانی می‌باشند و هنوز چیره به ساخت‌و‌ساز دندان‌ تصنعی و مصنوعی‌های حقیقی و واقعی نشده‌اند. چون برای چاپ دندان تصنعی و مصنوعی‌های حقیقی به پرینتر سه آینده با قابلیت و امکان چاپ فلز نیاز میباشد. چاپگرهای سه آتی فلزی اگرچه تا به امروز مسیر زمان بر را طی کرده‌اند، البته ضمن این‌که از اعتنا مورد نیاز برای سبک‌های دندانپزشکی بهره مند نیستند به جهت هزینه‌های هنگفت، برای اکثر کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌ها مورد قابل قبولی نمی‌باشند.

نکته دیگر این‌که اگرچه پرینترهای سه آینده دندانپزشکی با بها ارزان‌خیس رایج گردیده‌اند البته فارغ از اجرا کپی سه آتی دندان که قادر است یک سبک سه آجل ظریف ارائه دهد، همت چندانی ندارند.
به کار گیری از پرینتر سه آتی در دندانپزشکی
طی یک دهه قبلی به کار گیری از پرینتر سه آتی در دندانپزشکی ترمیمی، ساخت دندان‌ تصنعی و بخش اعظمی مفاد دیگر از این دست، تحولی پهناور در صنعت دندانپزشکی به‌پا کرد. پرینت سه آینده دندان نسبت به طریق‌های سنتی، سرعت و سهولت بیشتری را به ارمغان می آورد و قابلیت اعمال آن هم در مطب‌های دندانپزشکی و هم در لابراتوار وجود داراست.

شیوه های گوناگونی برای به کار گیری دندانپزشکان از پرینترهای سه آتی دندان وجود داراست که با سرعتی که در گسترش و گسترش مشاهده خواهیم کرد، در آتی شاهد مورد ها بیشتری از کاربردهای آن هم خوا‌هیم بود.
مزایای کاربرد چاپ سه آجل در ایجاد الاینر و نایت گارد
او‌لین مزیت، سرعت بالای تشکیل داد آن میباشد. ساخت‌و‌ساز یک ست بدون نقص از آن ها فقط به یک‌سری ساعت مجال نیاز دارااست.

مزیت دیگر آن، سفارشی‌سازی بدون نقص و بسیار ظریف هر متاع برای مریض میباشد. چون از کپی ظریف دندان‌های وی تاسیس شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.