کمپانی تحقیقاتی IDTechEx واپسین گزارش خویش را راجع‌به بازار پرینت سه آینده فلزی با تیتر «تشکیل داد رو به بالا فلزات 2022-2032: فناوری و منظره بازار» منتشر نموده است. بر پایه ی این گزارش، انتظار می‌رود قیمت پرینتر سه بعدی دندانسازی این بازار طی 10 سال بعدی به 18.5 میلیارد دلار رسد، اگرچه پیش ‌بینی‌ های صورت گرفته در سال 2020 به جهت سرایت کووید 19 ظریف وجود ندارد، چون صنعت هوافضا که استفاده کننده مهم فرآیندهای پرینت سه آجل فلزی به حساب آورده می شود، کاهش شدیدی را در‌این مجال تصویب نموده است. با این هم اکنون با بهبود تدریجی کار ‌ها، بازار پرینت سه آجل فلزی با نرخ پرورش هر ساله 18.8 درصدی، آرم ‌های مثبتی از خویش آرم می ‌دهد. البته چه عواملی منجر این بهبودی میگردد؟ آیا می‌توانیم انتظار تایید عظیم تری از فناوری های پرینت سه آجل فلزی را در سال های بعدی داشته باشیم؟ و از طرف دیگر چه چیزی بازدارنده رویش آنان می‌گردد؟ این مجموعه در سال 2020 بر التفات فلزات تأکید کرد. در سال 2022، بازار پرینت سه آجل فلزی همچنان در پی اختراع در مسئله مواد میباشد. اگرچه در مقایسه با پلیمرها، تعیین مواد پرینت سه آینده فلزی نسبتاً محصور و گران میباشد. تولیدکنندگان در‌پی جایگزین ‌هایی می باشند و از جمله پلیمرها یا این که کامپوزیت ‌های با تلاش بالا را تعیین می‌ نمایند. با این هم اکنون، در صنعت های لبریز تقاضا، فلزات همچنان گزینش شماره یک می‌باشند. به همین استدلال میباشد که آغاز آپ های بیشتری به‌دنبال راهکار های تازه و توسعه و گسترش آلیاژهای با عملکرد بالا می‌باشند.

دستگاه پرینتر سه آتی فلزی Desktop Metal (ExOne) InnoventX
احتمالاً درخصوص پرینترهای سه آینده فلزی بایندر کمپانی ExOne شنیده اید. ExOne در سال 2021 به وسیله کمپانی Desktop Metal خریداری شد که اسم این چاپگرها را تحت عنوان محرمانه X تغییر‌و تحول اعطا کرد. تک تک پرینترهای سه آتی فلزی این مجموعه تحت عنوان یک سیستم مقیاس پذیر پیاده سازی گردیده اند که میتواند شما‌را از مثال سازی نخستین به ساخت و ساز محرمانه برساند. یک چاپگر سه آجل بایندر جت ابتدایی مطلوب برای دور و بر های تفحص و توسعه و گسترش، InnoventX، کوچکترین چاپگر فلزی این مجموعه میباشد. این دستگاه با گونه های مواد اول پودر فلز جهت ساخت و ساز خصوصی های خرد از قطعات سازگار میباشد. این سیستم انعطاف پذیر که از فناوری توزیع اولتراسونیک برای توسعه و گسترش لایه های یکنواخت پودر برای اتصال به کار گیری می نماید، بیشتر برای بازرسی، اعتبارسنجی و تست آیتم به کارگیری قرار می‌گیرد. این فناوری به InnoventX اذن می ‌دهد تا از پودرهای فلزی ارزان خیس با کیفیت عالی استعمال نماید. از پرینتر های سه آینده بزرگتر این موسسه می شود به X25Pro اشاره نمود. این دستگاه با وسعت ایجاد کرد 400 در 250 در 250 میلیمتر دارنده سرعت تشکیل داد بیشتراز 1200 سی‌ سی در ساعت میباشد. X160Pro اصلی ترین چاپگر سه آجل بایندر جت کمپانی Desktop Metal میباشد که با وسعت ایجاد کرد 800 در 500 در 400 میلیمتر، برای ساخت و ساز قطعات فلزی، سرامیکی یا این که کامپوزیت در لحاظ گرفته گردیده است. اگرچه این سیستم برای ساخت مداوم 24 ساعته پیاده سازی شد‌ه‌است، البته از پیشرفت سریع مال، پژوهش و مثال سازی نیز امان می نماید.

دستگاه پرینتر سه آینده فلزی GE Additive
نیروگاه صنعتی جنرال الکتریک فعلا 11 دستگاه پرینتر سه آجل فلزی مشتمل بر پنج دستگاه Arcam EBM و شش دستگاه Concept Laser SLM ارائه میدهد و در اکنون بسط یک دستگاه پرینتر سه آجل بایندر جت میباشد که احتمالاً در سال 2022 رونمایی میشود. دستگاه های Arcam کمپانی جنرال الکتریک قابلیت و امکان بسط سریع قطعات کارآمد با تمرکز ابعادی بالا را با استعمال از پرتو الکترونی قدرت بالا برای گنجایش ذوب و منفعت وری بالا مهیا می سازد. دستگاه های لیزری این مجموعه از لیزر برای ذوب لایه‌ های پودر فلز و ساخت‌و‌ساز هندسه‌ های غامض با اندازه‌ های متفاوت به کارگیری می نمایند که دربرگیرنده اصلی ترین دستگاه پرینتر سه آجل فلزی بستر پودری در عالم، X Line 2000R، میباشد. پرینتر سه آجل X Line 2000R دارنده وسعت تشکیل داد 800 در 400 در 500 میلی‌ متر و دو لیزر 1000 واتی برای کاهش مجال ساخت و ساز است. دستگاه X Line 2000R به لطف دو ماژول تشکیل داد دوار برای پیشرفت قطعات فلزی والا در صنعت های خودروسازی و هوافضا مورد قابل قبولی به حساب آورده می شود. این چاپگر سه آینده فلزی از فناوری همجوشی بستر لیزری Concept Laser که LaserCusing نامیده می ‌خواهد شد استعمال کرده و می‌ تواند قطعاتی از آلیاژهای فولاد، آلومینیوم، نیکل، تیتانیوم و فلزات نفیس پرینت سه‌ آینده نماید. در فیض این دستگاه نیاز اپراتور برای تفحص به پودرهای عکس العمل ‌پذیر با رینگ بسته بازیافت را به دستکم میرساند. پودر مازاد پیش از رجوع و برگشت به دستگاه برای الک و پردازش دوباره تخلیه می ‌خواهد شد.

دستگاه پرینتر سه آینده فلزی Renishaw RenAM 500Q
دستگاه پرینتر سه آتی فلزی RenAM 500Q Renishaw با تأکید بر سود وری، با آرایه ای از چهار لیزر 500 وات تاسیس شده است که هر کدام توانا به واکنش با مجموع وسعت تشکیل داد میباشند. این فرمان باعث شد‌ه‌است سیستم RenAM 500Q سریع ‌خیس از دستگاه های تک لیزری فرآیند پرینت سه آتی را به اتمام رسانده و بازده را ارتقاء دهند که در سود آن هزینه ساخت هر قطعه کاهش مییابد. این دستگاه به یک‌سری سیستم های اتوماسیون داخلی، به عنوان مثال فیلتر و چرخش پودر، برای مدیر مواد مجهز میباشند که ایمنی اپراتور را ضمانت کرده و مجال ما یحتاج برای عمل و حفظ دستگاه را کاهش میدهند. همینطور یک سیستم جریان گاز هوشمند مصرف آرگون و تکثیر گازها را کاهش می‌دهد. RenAM 500Q دارنده وسعت تشکیل داد 245 در 245 در 335 میلی ‌متر (متعلق به بستر) میباشد و می ‌تواند بسته به هندسه ‌های چاپ گردیده و بقیه متغیرهای مواد، حدود 150 سانتی ‌متر مکعب در ساعت ساخت نماید.

دستگاه پرینتر سه آینده فلزی Digital Metal DM P2500
تولید کننده سوئدی Digital Metal یک کدام از پیشگامان در موضوع سیستم های بایندر جت فلزی با تمرکز بالا برای مصارف صنعتی میباشد. Digital Metal تحت عنوان یک ذیل دسته از کمپانی مامان Höganäs، مطرح ترین خالق فلزات پودری در دنیا، میباشد که به تفحص و توسعه و گسترش در موردٌ ساخت‌و‌ساز قطعات فلزی یاری می نماید. Digital Metal DM P2500 یک دستگاه پرینتر سه آتی توانمند با دقت بر تلرانس های خرد، پرداخت سطح و وضوح بالا در ایجاد کرد اجزای غامض خرد میباشد که برای ساخت و ساز خصوصی و مثال سازی آیتم ایده آلی به حساب آورده می شود. اندازه خرد قطعات به‌این مفهوم میباشد که فضای متعددی برای چاپ هم‌زمان تعداد متعددی قطعه وجود دارااست. دستگاه DM P2500 مانند بقیه چاپگرهای فیوژن بستر پودری، به هیچ ساختار پناه یا این که جابجایی حرارت نیاز ندارد، به‌این معنا که می‌توانید وسعت تشکیل داد را به طور متراکم گروه بندی فرمایید. شما با به کارگیری از فناوری Digital Metal میتوانید قطعه ای باکیفیت سطحی 6 میکرون را سوای هیچ سیرتکامل عملیات پس ‌پردازی ساخت و ساز فرمائید، در حالی که بقیه فرآیندهای ایجاد کرد رو به بالا معمولاً سطح بسیار ناهموارتری را به جا می‌ گذارند. چگونگی سطح برای قطعات دارنده شبکه های داخلی اصلی میباشد، چون روند پس پردازش سطح های این قطعات بسیار بحران برانگیز میباشد. این مجموعه اواخر سال قبلی فولاد نادر آلیاژ DM 4140 و فولاد آلیاژی DM 718 را به فهرست مواد خویش اضافه کرد و تعداد مواد پرینت سه آینده قابل استعمال بوسیله این دستگاه را به 9 فلز رساند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.