پرینتر سه بعدی FDM و محدودیت های آن

پرينتر سه بعدي دندانسازي

۲۰ بازديد

یکی محدودیت‌های پرینترهای سه آجل FDM این میباشد که برای ایجاد کرد طرح‌هایی که فرورفتگی، برآمدگی یا این که صورت متفاوتی دارا‌هستند، قطعا می بایست از یک‌سری ساپورت مصرف شود. ادله اینگونه کاری هم این میباشد که تا فرصت کم آب شدن لایه ها، توکل‌گاهی پرینتر سه بعدی دندانسازی برای آنان وجود داشته باشد.
  
ساپورت ها بصورت اتوماتیک در اپ اسلایسر ساخت میشوند.

در شرایطی‌که بخواهید تا سطح شی تشکیل شده صاف و بدون نقص باشد به طبع بایستی پس از نقطه نهایی شغل آن را پرداخت نمائید. در غیر این شکل خطوط عمل به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

یک محدودیت دیگر این سبک پرینترها این میباشد که برای تشکیل داد قطعاتی که عدم وضوح فراوانی دارا‌هستند، مطلوب وجود ندارد. در فیض شاید عالی باشد به سراغ یک نحوه دیگر بروید.

پرینتر سه آینده DLP ( پردازش دیجیتالی نوروفروغ، Digital Light Processing)
یکی‌از اشکال پرینتر های سه آینده، DLP که به عبارتی پرینتر سه آینده رزینی به امداد پروژکتور میباشد. فناوری پرینتر سه آتی DLP یک سبک پلیمریزاسیون مخزنی میباشد. به ذکر بی آلایش‌خیس در باطن مخزن این چاپگر‌ها، مواد رزینی حساس به اشعه یو او UV وجود داراست که در تاثیر تابش آن به ماده جامد تبدیل میگردند. به این ترتیب بعداز هیبت دهی، این نوروفروغ روی ماده انداخته گردیده تا طرح آخری فراهم مصرف شود.

مبنا شغل با پرینترهای سه آتی به طور لایه‌ای میباشد. آغاز لایه اولیه به وسیله پروژکتور تابانده میگردد آن گاه رزین روی آن قرار گرفته و کم آب می گردد. روند کم آب شدن هم از روش پرژکتوری که درون دستگاه بوده به رزین تابیده میگردد.

مزایای پرینتر سه آتی DLP
پرینتر های سه آینده DLP مزایای متعددی دارا‌هستند؛ یکی‌از آن ها این میباشد که سرعت بالایی در ساخت مثال‌های نخستین داراست. براین اساس برای شغل های صنعتی آیتم قابل قبولی میباشد. همینطور اعتنا بالایی در تشکیل داد داشته و برای قطعات بغرنج و پرجزئیات مطلوب می‌باشند.

سطح آن تماما صاف بوده و نیاز به پرداخت آخری ندارد. همینطور این فعالیت سبب ساز می شود تا مقدار رزین ما یحتاج کاهش پیدا نماید. در غایت هم خیر فقط ضایعات آن معدود می‌گردد که هزینه کلی هم کاهش پیدا می‌نماید.

محدودیت های پرینتر سه آینده DLP
یک کدام از محدودیت‌های اصلی پرینتر های سه آینده DLP این میباشد که ماده اول آن فعلا بسیار گران آحاد میگردد. از طرفی به جهت همین بالا بودن هزینه، در‌حالتی که مثال فرنگی را بتوانید وارد فرمائید، خوب از این میباشد که آحاد روند چاپ سه آجل را خودتان ایفا دهید.

چگونگی رزین‌های داخلی هم عالی نبوده و اکثر وقت ها عده ای که از آن به کار گیری می‌نمایند، عموما رضایت کافی ندارند.

پرینتر سه آجل SLS
SLS یک مکانیزم پرینترهای سه آجل بوده که به طور بدون نقص به آن Selective Laser Sintering گفته می‌گردد. درین سبک پرینتر، اشعه لیزر تابیده می شود؛ آن گاه لایه‌های پودر را ذوب می‌نماید و این شغل منجر تشکیل داد قطعه میشود.

پرینترهای SLS دارنده دو کفه یا این که سینی می‌باشند. در اولِ شغل این دو کفه با هم مسافت بسیار پاره ای دارا هستند. یکی‌از آنها مسئول حفظ قطعه در حالا ایجاد کرد و دیگری مسئول ریختن پودر میباشد. زمانی که اولی لایه پودر از روزنه بالایی ریخته گردیده و با به کارگیری از اشعه لیزر هیبت‌دهی میشود، کفه پایینی و بالایی پاره ای از هم مسافت می گیرند. این عمل انقدر ادامه پیدا می‌نماید تا لایه پایان هم ریخته گردیده و قطعه آخری ساخته خواهد شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.