در حدود یک دهه از ورود پرینتر سه آینده به منزل‌ها می‌گذرد. اکنون بیش تر از هر فرصت دیگری، این زمان مهیا بوده تا هر شخصی بتواند طرح دلخواهش را به صورت 3 آجل پرینت نماید. به کار گیری صنعتی و پزشکی صرفا کاربرد پرینترهای سه آینده وجود ندارد، بلکه برای پروژه‌های دانشجویی و مکتب‌ هم می‌اقتدار از این قضیه بهره برد.
صرفا کافی میباشد تا ایده ایجاد کرد چیزی در ذهنیت شما صورت ببندد. پرینتر سه بعدی دندانسازی می‌اقتدار اعلام کرد درین مرحله دیگر تمامی چیز شدنی و ممکن میباشد. پس نخستین از همگی همت نمایید تا ابداع خویش را رشد دهید تا طرح‌های دیدنی را تعیین فرمائید. آن گاه می بایست وسیله متبوع را پیاده سازی فرمائید.
این مورد به خصوص برای کسانی که کودکی در منزل دارا‌هستند هم بسیار اثر گذار میباشد چون می توانند طرح‌ها و ایده‌های فرزند خویش را پیاده‌سازی نمایند. در‌صورتی‌که هم برنامه ای در ذهن ندارید می توانید با کاوش در وب، یکی هزاران تصویر جان دار را برای پرینت گزینش فرمایید. هم اکنون فقط کافی میباشد تا متریال نخستین را وارد دستگاه کرده تا جسم پایانی برای شما ساخته خواهد شد.
چه گونه برای پرینت سه آینده ، ایده پیدا کنیم؟
یافت کردن و گزینش طرح مطلوب برای پرینت سه آجل در نگاه اولیه مقداری مشقت بار به لحاظ میرسد. بایستی بتوانید هر برنامه ای را به صورت سه آجل درآورید تا دستگاه آن را اعمال نماید. با این حالا دو منش دیگر هم برای یافت کردن طرح مطلوب برای پرینتر وجود داراست.
فرمت فایلی که بایستی به پرینتر داده شوند STL می باشند. پس بایستی در وبسایت STL Finder یا این که My Mini Factory به جستجوی پوشه ها و طرح‌های دلخواه خویش بپردازید. آن گاه طرح را به دستگاه داده تا آن را در سریع‌ترین فرصت مطلوب پرینت نماید.
خط مش دیگر که نسبت به اولی طرز، مطمئن‌خیس هم بوده این میباشد که با یک طراح سه آتی مشورت کردن فرمایید. طراح قادر است براساس نیاز شما شایسته ترین پیاده سازی سه آجل را برایتان اعمال دهد. دسته تری دی پرینت dddPrint همگی توصیه‌های پیاده سازی صنعتی و سه آجل را با بالاترین توجه برای شما اجرا می دهد.
طریق فعالیت پرینتر سه آینده
تولیدات پرینتر سه آتی با اعتنا به نوع دستگاه و طریق شغل آن، گوناگون می‌باشند. طریق فعالیت دستگاه هم بسته به مکانیزم نخستین گزینش می شود. با این حالا می‌قدرت اظهار کرد که روند مهم در مجموع دستگاه‌ها شبیه یکدیگر میباشد. درپی با فرآیند اساسی شغل با این دستگاه‌ها آشنا می‌شویم.
پیاده سازی پوشه سه آتی
او‌لین و مهم ترین مرحله شغل با دستگاه چاپگر سه آتی، پیاده سازی و تشکیل داد فولدر میباشد. برای اینکه طرح مطلوب را پیدا نمایید، شیوه های مختلفی وجود داراست که فراتر به آن ها اشاره کردیم. درصورتی که بخواهید خودتان پیاده سازی گزینه نظرتان را به فرمت دستگاه تبدیل نمائید مورد نیاز میباشد فعالیت با یکی قابل انعطاف افزارهای سه آینده مانند CAD، SolidWorks یا این که AutoCAD را بلد باشید. از روش این قابل انعطاف افزارها می توانید به راحتی پوشه دلخواه خویش را پیاده سازی نمائید.
تشکیل داد پوشه STL از سبک سه آجل
بعداز اینکه با استعمال از قابل انعطاف افزارهای پیاده سازی سه آتی مثل سالیدورک و کتیا توانستید پیاده سازی دلخواه خویش را جاری ساختن دهید بایستی آن را به فرمت STL دستگاه تبدیل نمایید. فولدر خروجی بایستی در فرمت STL باشد تا در قابل انعطاف افزارهای Slicer مانند CURA و SIMPLIFY 3D قابلیت و امکان خروجی به چنگ آوردن G-Code داشته باشید.
دستیابی پوشه G-Code برای به کار گیری در پرینتر سه آینده
واپسین مرحله پیش از چاپ سبک سه آتی این میباشد که آن را به فرمت G-Code تبدیل نمایید. G-Code یک گویش کدنویسی بوده که در دستگاه‌های چاپگر سه آجل آیتم به کارگیری قرار میگیرد. پس برای اینکه بتواند عملیات را به صحت اعمال دهد، مطلقا بایستی از فولدر STL خویش یک خروجی G-Code به یاری اسلایسر ها بگیرید.
پرینت کردن سبک
حال دستگاه بسته به اینکه چه مدلی دارااست و روش فعالیت آن چه‌گونه میباشد، طرح موردنظر شمارا پرینت می‌نماید. با اعتنا به سبک دستگاه، فرصت مطلوب برای پرینت هم با دیگر دستگاه‌ها گوناگون میباشد. بدین ترتیب فرصت کافی را در دست دستگاه قرار می‌دهید تا طرح را برای شما چاپ نماید.
غیروابسته کردن قطعه چاپ گردیده
بعد می بایست با تمرکز و فارغ از شتاب، قطعه متبوع خویش را از دستگاه غیروابسته فرمائید. درین مرحله به طبع می بایست مهارت کافی داشته باشید زیرا ممکن میباشد هنگام غیروابسته کردن قطعه به آن زخم بدون شوخی وارد نمائید. چنانچه درین مرحله هم مشکلی پیش نیاید، می‌قدرت بیان کرد که‌این شغل تا 95 درصد به صدق صورت گرفته میباشد. فقط یک مرحله دیگر ما‌نده و آن هم پردازش آخری میباشد.
پس پردازش (Post Processing )
مرحله پس پردازش به عملیاتی گفته میگردد که در آن قطعه متبوع را پولیش می‌نمایند. بعضی از دستگاه‌ها، قطعه آخری را فارغ از تخلخل و نقص‌ خاصی به شما می دهند البته بعضی دیگر پس از نقطه پایان پروسه نیاز به پردازش دارا‌هستند. وقتی که پولیش قطعه هم به صدق صورت پذیرد، می‌قدرت اذعان کرد که قطعه به صحت چاپ گردیده‌است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.